EVK

Ecologen Voor Kernenergie

Voor wetenschappelijke, volledige en eerlijke
INFORMATIE over energie en het milieu.

Klik hier voor een EVK-presentatie in PDF-formaat die u uit kunt printen, kopiëren en uitdelen aan vrienden.

Presentatie van de "Vereniging van Ecologen Voor Kernenergie"

De vereniging van Ecologen Voor Kernenergie (EVK) is een volledig onafhankelijke, milieubewuste non-profitorganisatie en heeft als doel informatie aan het publiek te verschaffen met betrekking tot energie en het milieu. De vereniging is zich bewust van de voordelen van kernenergie voor een schonere aardbol en unificatie van mensen en streeft naar een mens- en milieuvriendelijk gebruik van kernenergie.

Geschiedenis van de "Vereniging van Ecologen Voor Kernenergie"

EVK begon in 1996 rond Bruno Comby (auteur van de bestseller: "Ecologen Voor Kernenergie" ) na de publicatie van zijn boek en zijn deelname aan verscheidene televisiedebatten over dit onderwerp.

EVK stelt dat groene oppositie tegen kernenergie het grootste misverstand is van deze eeuw.

Indien ze goed beheerd wordt, is kernenergie een uiterst reine vorm van energie; ze loost geen vervuilende gassen in de atmosfeer en maakt slechts minimaal gebruik van bouwmaterialen (per kWh) in vergelijking met zonne- en windenergie, ze produceert erg weinig afval (de hoeveelheid kan haast volledig in speciale bunkers opgeslagen worden) en draagt niet bij tot het broeikaseffect (geen koolstofdioxide komt vrij).

Voor EVK is een echt milieubewust individu dan ook iemand die een voorstander is van kernenergie.  EVK ziet het als zijn taak om het publiek te informeren over de voordelen van kernenergie, de schoonste en meest milieubewuste energievorm, nog rijkelijk in de natuur voorhanden.

EVK is ervan overtuigd dat efficiÎnte toepassingen van kernenergie op lange termijn verdedigd moeten worden en dat ondertussen de nieuwere energievormen, samen met kernenergie, energieopwekking op basis van olie, gas en kolen moeten vervangen.

EVK brengt mensen over de hele wereld die bezorgd zijn om de toekomst van onze planeet, en de pracht van haar natuur willen bewaren, samen om te werken aan een mooiere planeet met behulp van het vredelievend gebruik van kernenergie en andere nagenoeg onuitputtelijke energievormen ter vervanging van olie, gas en kolen.

EVK heeft momenteel ongeveer 10.000 leden en sympathisanten, met 300 lokale correspondenten in 60 landen, op vijf continenten.

Wie is lid van "Ecologen Voor Kernenergie" ?

EVK is een volledig onafhankelijke en private, milieubewuste non-profitorganisatie. EVK is onafhankelijk van elke politieke, religieuze, financiÎle of industriÎle groepering. We vormen een groep van mensen die zich verantwoordelijk voelen voor een gezond milieu en in het kader daarvan kernenergie promoten.

Eenieder die wil bijdragen tot een mooiere planeet kan een sympathiserend, actief of financieel steunend lid worden van de EVK vereniging. De vereniging heeft lokale correspondenten in verschillende regio's over de hele wereld en wordt mede bestuurd door een Wetenschappelijk en een Honorair Comité, samengesteld uit VIPs en individuën die onze standpunten behartigen.

Als u meer plezier van een mooiere natuur wenst, als u wenst dat uw kinderen en achterachterkleinkinderen nog vrij zullen kunnen ademhalen en gelukkig zullen leven op een groene planeet, dan wensen wij u hartelijk welkom bij EVK, de vereniging die bijdraagt tot een reinere en mooiere wereld van de toekomst!

Hoe wordt u lid van de "Ecologen Voor Kernenergie"

EVK is een groep bestaande uit gewone mensen zoals u en ik! Elke handtekening en lidmaatschap helpt. Zelfs kleine bijdragen of morele steun worden zeer gewaardeerd. Onze stem is slechts hoorbaar wanneer voldoende mensen samengebracht kunnen worden via handtekeningen en lidmaatschappen, die de visie delen dat kernenergie een goede milieubewuste oplossing is voor de toekomst!

ENKELE SUGGESTIES:

1 - WORD LID van EVK. Stuur gewoon het EVK-inschrijfformulier terug.

2 - PRAAT met VRIENDEN en COLLEGA'S over EVK en vraag hen om ook lid te worden! Aarzel niet om dit document ook aan buren, familie, etc. te laten lezen.

3 - ONDERTEKEN DE PETITIE als u geen financiële steun kan geven, gelieve ons dan moreel te steunen voor een zuivere planeet met kernenergie door de petitie te ondertekenen, via internet, e-mail, fax of post. En geef de informatie door en laat ook uw vrienden lid worden!

4 - RICHT LOKALE EVK GROEPEN OP rondom u met vrienden of familie, in de gedachte van milieubewust met kernenergie: in uw stad, dorp of gemeente, regio, land, bedrijf. Laat ons iets weten als u een lokale groep wilt opstarten, we kunnen u daarbij helpen. Als u zich hiermee liever niet bezighoudt, kunt u ook gewoon een lokaal correspondent worden.

5 - VERTAAL EVK-DOCUMENTEN in uw moedertaal.

6 - DONATIES. Zoals elke organisatie, heeft ook EVK financiÎle steun nodig. Elke kleine bijdrage wordt gewaardeerd en draagt bij tot de verspreiding van onze visie.

********************************************************

HARTELIJK DANK VOOR UW VRIENDELIJKE AANDACHT!

*********************************************************

VOOR VOLLEDIGE EN EERLIJKE INFORMATIE

OVER KERNENERGIE EN HET MILIEU:

TEKEN DE PETITIE, WORD LID VAN EFN

SCHRIJF U IN VOOR NIEUWSBRIEVEN

WORD EEN LOKAAL CORRESPONDENT VAN EVK

START EEN LOKALE GROEP VAN AVK!

********************************************

Fossil fuels (oil, gas, coal) the dominant energy today, are being rapidly exhausted, and are the cause of wide scale pollution of our environment, while nuclear and renewable energies are much cleaner : they have absolutely no global effect, produce only very small amounts of waste that are easy to manage, don't affect the planet's climate, and these energy sources (renewable energies and clean nuclear energy), if well managed, are sustainable in the very long term.

********************************************

Tezamen bouwen we met kernenergie aan een betere wereld

VOOR EEN MOOIERE PLANEET

Home page